Is digitale transformatie zonder data-processing mogelijk?

In een tijd waarin digitale technologieën zich razend snel ontwikkelen, is het als bedrijf belangrijk om niet alleen hierop in te spelen, maar ook slim gebruik te maken van de vele nieuwe mogelijkheden om uw business beter in te richten.

Wij leggen u uit hoe u dit kunt doen volgens de vier pijlers van de digitale transformatie:

  • klanten verbinden
  • werknemers de juiste middelen bieden
  • bedrijfsprocessen optimaliseren
  • transformatie van producten en diensten.

 

De kracht van merkbeleving

Als bedrijf is het belangrijk om telkens weer onderscheidend te zijn. En een van de beste manieren om dit te doen, is door het contact met uw klanten te versterken. Door de klant meer te betrekken bij uw product of dienst, vindt u niet alleen meer nieuwe klanten, maar komen huidige klanten ook weer sneller bij u terug.

Merkbeleving is een onmisbaar aspect in het scheppen van een band met uw klanten. Ziet uw website er goed uit en weten klanten hoe zij informatie kunnen vinden? Is het klantenportal overzichtelijk? Zijn er apps beschikbaar die het voor klanten nog makkelijker maken om van uw diensten gebruik te maken?

 

Dashboards en chatbots voor persoonlijk contact

Een van de manieren om uw klanten beter te bedienen is door het inzetten van dashboards. U kunt bijvoorbeeld dashboards inzetten om data van uw klanten overzichtelijk te maken, de customers journey van de klant te volgen of de klanttevredenheid te monitoren. Zo krijgt u beter inzicht in de wensen van uw doelgroep. Maar met persoonsgebonden dashboards kunt u er ook voor zorgen dat uw klanten direct toegang tot een dashboard krijgen, om de interactiviteit tussen klant en medewerker te optimaliseren.

Ook machine learning kan worden ingezet om uw klanten beter te betrekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bot-technologie, waarbij een chatbot vragen van de klanten beantwoord. Zo krijgen mensen snel antwoord op hun vragen en krijgen ze het gevoel dat ze ‘persoonlijk’ worden geholpen. En dat kan net het verschil maken in de beleving van de klant. En het scheelt natuurlijk ook uw klantenservice enorm veel tijd.